Hírek
2023. Június 29. 12:07, csütörtök | Sport
Boldogság a célban
Népes mezőnyben karcmentesen hozta be a Škoda Fabia R2-t az apa-fia ralipáros a túlélő túrává alakult Mecsek ralin.
Szivák Zoltán - Szivák Ádám
Škoda Fabia R2
Squadra Corse Alfa Romeo Ungheria
56. Mecsek Rally - 2023.06.22-24.
Zoltánnal a bal1-el beszélgetek.
14 RC4 kategóriás autó indult a versenyen, ha jól láttam rajtatok boldogan álltatok fel a szombat délutáni céldobogóra.
- Jól láttad, nagyon boldogok voltunk! Nagy falatnak ígérkezett a Mecsek Rally, és úgy álltunk hozzá, hogy végig kell mennünk mert akkor ez egy jó nagy tapasztalat szerző verseny lesz, mert a Rally Hungaryt nem számolva ez a leghosszabb verseny, és a legjobb pályákon zajlik. Ádámnak ez volt a harmadik elsőosztályos navigálása, szoknia kell még a tempót a mindenhonnan özönlő információkat, és közben a jobb1-ből irányítani a sofőrt.../apát/. Ez azért is volt nagy kihívás neki mert tavaly a Zemplénben már együtt indultunk, sajnos az első gyorsasági 3.-ik kilométerénél nagyon összetörtük a Skodát.../nem navigátor hiba volt/ és meg kellett neki mutatni milyen az, amikor célba érünk 2 fárasztó versenynap után. Még itt szeretném elmondani, hogy Ádámot 6 napos korában egy "A"-s Trabanttal vittem haza a kórházból a bukócsövek között, és már akkor megígértem neki, hogy előbb utóbb együtt fogunk versenyezni, és az lesz az igazi csúcs élvezet! Na ez teljesedik most ki.
Az első versenynapra sajna a vihar miatt csak három gyors adatott meg neked és a fiadnak. Mely gyors és miért tetszett nektek?
- Hosszan hezitáltunk a szervizparkban, hogy milyen gumival vágjunk neki az első szekciónak, az utolsó pillanatig bakon állt a Skoda aztán a legkeményebb guminál maradtunk, elől hátul. A Kemping - Árpádtető a kedvenc, de a szűk része Alsómocsoládnak is tettszett. Sajnos csak kettő gyorsaságit tudtunk menni, mert a harmadik gyorson már beöltözve a rajtban ültünk, ment a visszaszámlálás, és amikor 20 másodperc volt hátra a rajtig akkor intett a sportbíró, hogy elmarad a rajt. Szerinted mit éreztünk? Etap lett, és a szervizparkban tudtuk meg hogy elmarad az aznapi többi gyors is mert jön a brutál vihar. Pedig nagyon készültünk az éjszakai gyorsokra, R5-ös lámpasorunk van. Sajnos máskor tapasztaljuk meg milyen...
Szombatra hat gyorsot mért rátok a rendező. Az előző esti vihar átírta az itinereteket?
- Szombat reggel is sokat gondolkodtunk a gumikon. Jöttek a képek, információk a gyorsasági szakaszokról. Szerencsére jóval 10 óra után rajtoltunk a szervizparkból, nem tettük fel a vizes gumikat. Talán az Árpádtetői gyors eleje volt egy kicsit vizes, utána egész nap száraz aszfalton közlekedtünk, úgyhogy nem kellett esőterves itinert használni.
Voltak-e kalandjaitok két nap alatt?
- Olyan említésre való megcsúszás, megforgás nem volt, minden beíróba időre érkeztünk, lassító rombolás nem volt. A legnagyobb élmény az adrenalin volt, amikor 5. tiltáson mentünk egyszer kétszer abaliget felé a lefelében.
Összességében 214 raliautó állt rajthoz ezen a hétvégén. Sikeresen célba értetek. Mekkora boldogság van most a csapatodban?
- Mindenki nagyon örült, feleségem, és Ádám családja is otthon a számítógép előtt nagyon megkönnyebbült mikor az utolsó gyorsaságin is kiírták az időnket, és Bögös Sanyival vidáman beszélgettünk. Sok munkát nem adtunk a szerviznek sem, csak a kötelező rutin volt... bírták, csinálták. Megegyeztünk, hogy a következő versenyre csinálunk újra design-t, a kocsira mert így nagyon puritán a sok színes raliautó között.
Legközelebb hol és milyen autóval álltok rajthoz?
- Most a Skodát pihentetjük egy kicsit, mert jön egy két historicos futam, és azon szeretnék menni Merényi Tibivel, és a Minivel. Azzal a kocsival nagyon sokat kell foglalkozni, mindig van valami apró hibája, ami hátráltat a célba érésben, de én nagyon kitartó vagyok, minden verseny előtt kiveszem a motort, és próbálok előrébb jutni a megoldásban. Most ott tartok vele, hogy mechanikus hibája nincsen, elektromos se /talán/ csak egy picit mindig valahonnan folyik az olaj. Ha ezen sikerülne felülkerekedni akkor lenne eseménytelen a verseny műszakilag, mint a Skodával.
Együttműködő partnereink: Fő támaszunk a Szivák Autó Kft, a család vállalkozása, mely megbízhatóan támogatja a versenyzésünket. A feleségek gyerekek unokák után, a Kft. dolgozóinak kell nagy nagy köszönetet mondani, mert hősiesen dolgoztak így csökkentett létszámmal, és nem volt fennakadás ott sem.
Gyarmati Laci lakatosmunkája nélkülözhetetlen ebben a sportban, és Robi barátunk a fényező kabinban is sokszor "csodát művel".
Versenyeken a szervízben Horváth Gabi és fia Levente vár izgatottan, hogy mikor érkezünk már. Leventének innen is gratulálunk a sikeres érettségihez, amit a verseny előtti héten nagyon szép eredménnyel teljesített. Ezért megígértem neki Lacházán viszem egyet a Skodával.
Cseh Vili egyik szervízesét is elcsábítottuk, Kis Robi /Kabos/ na ő egy igazi partiarc, ő oldotta meg a külső tankolózónás akcióinkat. Minden helyzetre van egy története, amin jókat lehet nevetni.
Fotó: Hajóka SportFotó
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 18. 07:52, hétfő | Sport
Holland-magyar - Holland legendák kritizálták a gólját ünneplő Weghorstot
2024. November 17. 09:10, vasárnap | Sport
TCR World Tour - Michelisz megvédte bajnoki címét
Michelisz Norbert ötödik lett a makaói szezonzárón, ezzel megvédte bajnoki címét a túraautós TCR World Tour sorozatban.
2024. November 17. 09:08, vasárnap | Sport
Holland-magyar - Rossi: a játékosok döntöttek a folytatásról
Marco Rossi szövetségi kapitány nem akart Szalai Ádám pályaedző súlyos rosszulléte által okozott drámai körülményekben kifogást keresni a magyar labdarúgó-válogatott Hollandiától elszenvedett négygólos vereségét követően.
2024. November 16. 08:13, szombat | Sport
Holland-magyar - Rossi: egy pillanatra sem adhatjuk fel a játékunkat
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott egy pillanatra sem adhatja fel a saját, stabilitásra épülő játékát Hollandia vendégeként a szombati mérkőzésen a Nemzetek Ligájában.