Hírek
2015. November 28. 05:16, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
Gázközlekedés-fejlesztési projekt indul Magyarországon

Gázközlekedés-fejlesztési programot indít a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület, a 17 millió euró költségvetésű PAN-LNG Projekt megvalósításával Magyarország 2017-re becsatlakozhat az európai LNG-töltőhálózatba
Az egyesület az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében ismertette, hogy a PAN-LNG Projektet az idén beválasztották az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) támogatható projektjei közé, a beruházás 85 százalékos európai uniós forrásból valósul meg. A koncepció finanszírozására vonatkozó szerződést a napokban írták alá Brüsszelben.
A közlemény szerint az MGKKE által kidolgozott program elsődleges célja a földgáz alapú közlekedés fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra magyarországi kiépítésének előkészítése és az első LNG- (csepfolyós földgáz), valamint a meglévő CNG- (sűrített földgáz) üzemű járműveket egyaránt kiszolgáló töltőpontok kialakítása, ezek gázellátásának biztosítása. A projekt során legalább öt - a távolsági áruszállítást és a helyi közlekedést egyaránt kiszolgáló - cseppfolyósított és sűrített földgázt kínáló töltőállomás létesítenek 2017-ig, az első kutak a főbb fuvarozási útvonalak, illetve autópályák mentén épülnek fel.
A projektben vállalt feladatok között szerepel legalább 20 darab LNG üzemű, nehéz teherautó forgalomba állítása és környezetvédelmi, energiahatékonysági, gazdasági monitorozása is.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy az LNG-töltőhálózat fejlesztése mellett Magyarország feladata a 2014/94/EK irányelv alapján, hogy bővülön a CNG autók töltőhálózata is 2020-ig. Jelenleg hét hivatalos CNG-töltőállomás működik Magyarországon, az MGKKE számításai szerint ugyanakkor legalább 100 CNG kútra volna szükség, az Európai Unió által támasztott követelmények teljesítése érdekében.
A CNG - nem azonos az LPG néven ismert autógázzal - 200 bar nyomásra sűrített metángáz, amely lehet földgáz vagy megújuló forrásból származó kísérőgáz is. Molekulaszerkezete miatt a metán égésekor sokkal kevesebb káros anyag fejlődik, és kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint más hajtóanyagok esetében. A CNG meghajtású járművek szén-dioxid-kibocsátása a dízelmotorokénál mintegy 10 százalékkal, a benzinmotorokénál mintegy 25 százalékkal kisebb. A metángázzal hajtott motorok szilárdrészecske-kibocsátása szinte nulla, nitrogén-oxid-kibocsátása pedig a szigorú EURO6 norma előírásai által megszabott határérték alatt marad.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 07. 07:34, hétfő | Belföld
A hét közepéig maradnak a fagyos hajnalok, majd visszatér a tavaszias idő
A hét közepéig maradnak a fagyos hajnalok az ország egy részén, majd a hét második felében erősödik a nappali felmelegedés és a hét végén ismét 20 Celsius-fok közelében várhatók a maximumok.
2025. Április 07. 07:29, hétfő | Belföld
Időközi: Nagy arányú ellenzéki győzelem Mosonmagyaróváron
A szavazatok 78 százalékát szerezte meg a tavaly megválasztott polgármester által támogatott jelölt.
2025. Április 07. 07:00, hétfő | Belföld
Két tiszai településen a Fidesz jelöltje diadalmaskodott
Tiszakécskén és Tiszafüreden is a nagyobbik kormánypárt jelöltje nyerte az időközi önkormányzati választást. Mindkét településen egy haláleset miatt kellett kiírni a szavazást.
2025. Április 06. 08:15, vasárnap | Belföld
ORFK: a magyar-osztrák határon szombattól egyes határátkelőhelyeken szünetel a határforgalom
Szombat 0 órától szünetel a határforgalom egyes határátkelőhelyeken a magyar-osztrák határon, a működő határátkelőhelyeken hosszabb várakozási időre lehet számítani